Planer är inget Planering är allt



Gammal !

Ja igår hade vi ett litet möte med Sweets personal, vi har en ganska hektisk period framför oss och planer är inget planering är allt.

Efter ett super effektivt möte på 1,5 h så måste man ju ut och käka god mat och dricka vin, vi hade bokat bord på Incontro (var ganska exated för vi älskar Incontro och Lena men har aldrig ätit deras Ala carte. )
Jag och Cia travade in för att hänga av jackorna medan Linda & Tina sög i sig nikotin och frös (normalt)
På vägen mot garderoben säger Cia -Skall vi hänga på samma?  -Ja, visst svarar jag helt naturligt.
Vi tittar en sekund senare på varandra och fnissar -Man kanske inte gör så längre?  Herregud ,, Där står vi 33 & 40 år och skall spara in en 20 lapp?? Man gjorde ju så när man va yngre och inte hade så fett med cash. Tjejen i garderoben hade minen i fejjan "kärringar" och hånlog när vi bestämde oss för att hänga in var och sin jacka.

Första intrycket var en ganska spännig servis som glodde på oss när vi kom ( eller var de helt slut efter att Park Lane s personal fest drog vidare??)

Menyerna slogs upp och jag undrade om det fanns menyer på svenska istället för franska i min lilla hjärna, och inser att det bara är väl valda ord ur akademins ordlista språket som menyerna är skrivna med. HAHAHidddi

I detta vakum förtsätter kvällen. När Tina ifrågasätter vad en oxsvans är var jag rädd att servisen skulle ta oss i örat och slänga ut oss för hennes blick blev svart....  Tina ursäktar sig lite med -Man vet ju aldrig ibland skriver de oxsvans men det betyder något helt annat. (Guuud vad gammla vi har blivit) Vi andra garvar halvt ihjäl oss i smyg, för den onda blicken slappnar inte av nej nej hon tar vår beställning med en skarp ton.

Sen flyter kvällen på och jag dricker nog för mycket vin för jag har lite luckor ang. samtalen kommer ihåg att jag skrattade jätte mycket och kan tyvärr inte förtälja om vad för jag kommer inte ihåg ,riktigt men kvällen var nog bara magisk av den alltid vackra Linda vår klippa i Kungälv, av min stört sköna kollega Tina som vet när en vass kommentar biter bäst och
av goa Cia som har mer Stil och klass än hela Kullavik . Thanx babys för en trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0