090423

Hej hej !
 
Hur mår ni alla bästa människor ? Jag mår hyfsat med tanke på att min lilla tjej legat och hostat mig i örat hela natten, snälla ni besvara detta fenomen:

Dottern hostar jag hämtar host medicin, pallar upp kuddar, öppnar fönster, snyter henne, hämtar vatten osv. när hostandet inte har gett sig  kl 0100 knuffar jag på min man som tok snarkar bredvid mig. - Kan du bära hit henne så jag slipper springa upp hela tiden ?  - Ja jaja visst måste du knuffa så hårt ? han skulle bara veta att i min hjärna sparkades han ner från sängen in i ett svart hål och kom aldrig tillbax.

Lillan kämpar med hostan och gubben snarkar jag slår på TV:n till slut för vi kan inte sova hon o jag, tur att det e lite repriser som snurrar på nätterna. 0400 så slår jag av Tv:n och ser att vi båda slummrar. Äntligen! tänker jag.
klockan ringer 0700 (och jag vägrar gå upp)  min man hasar upp och muttrar :  att han har minsann inte sovit mycket alls och borde nog få vila sig lite till ! !!!  ALLVARLIGT NU WHATTA !

Fenomenet att en man tycker att han gör så mycket hela tiden fast han har snarkat sovit hela natten ???
Hur är detta möjligt när vi kvinnor ofta tänker jag kanske kan göra något mer ?

Tack för att jag får gnälla av mig
Kramen

Kommentarer
Postat av: frida

Gapskratt! Det låter precis som här. Jocke blev sur för att jag sparkade på honom i natt när han hade stört mig med sitt snarkande från det att han gick och la sig mitt i natten. Och jag ahde varit uppe med Elias 2 ggr. Gissa vem som fick gå upp i morse? Hm... han sparkas också ner i samma hål som Rikard.



Kram

2009-04-23 @ 17:33:11
Postat av: Patricia

Skönt att läsa, just nu då mina kvinnliga hormoner åker berg och dalbana pms så det står härliga till, idag hade jag velat slänga ut karln där hemma 1000 ggr om. Speciellt när han inte har koll och låter en stor altanslip hamna på Amras fot.jä....ar vad arg jag blev, män kan verkligen inte göra två saker samtidigt. sover jag ja då sover jag inte hör jag något hostande inte, slipar jag altan ja då ser jag inte att det kommer ett litet barn springandes,för jag slipar ju altan. knepigt det där. Nu fick jag också spy av mig lite. kram på dig. cia

2009-04-26 @ 20:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0