rea

Se hela bilden6 januari i GBG

Jag hade en mys dag igår med min man, vi bestämde att lämna barnen till Farfar & Farmor för att åka in till GBG och kolla runt i butiker och ta en kaffe på tu man hand.

När vi närmar oss stan så är det en himla kö utanför NK och jag kommer på att jag fått en inbjudan till deras för rea, vi ser hur det löper en kö på ca. 200 meter utanför vid varje ingång, vi tittar på varandra oh säger - dit skall vi inte !!!
Vi parkerar och strosar runt lite och kikar i olika affärer jag hittar ingenting.
Efter en stund sneglar vi på varandra och märker att en märklig kraft drar oss mot ingången till NK !!
Ingen kö bara ett sorl innifrån av massor av folk. Vi Går IN.
Vi knuffas buffas grymtar och svettas i säkert 1,5 h för ingenting .... helt stört,, kläder överallt i högar, för lite personal i kassorna, köer på flera meter som ringlar i butikerna. Ja ingen vidare upplevelse. Jag inser att man måste vara väl förberedd för att delta i en sådan rea. Så nu har jag gjort en lista till er som skall ge er ut på liknande upplevelser.

MÅSTE HA MED/ inte ha med:

1. Vatten flaska
2.Tunn jacka
3. Ingen man med i sällskap
4. Musik i öronen för de långa köerna
5. Cash (snabbare betalning)
6. Ett 7 helvetes tålamod

Ja med dessa saker i beredskap kunde dagen blivit hur trevlig som helst , istället fick jag lämna min man i en kö för jag fick blodsocker fall och höll på kvävas av värmeslag sprang ut till Arkaden för en muffins och en mineralvatten ställde mig på en trottoar och glufsade i mig detta. Min man kom en stund senare svin irri för det tagit så lång tid i kön vi sprang till bilen och åkte hem. Det som var väldigt positivt var att Nk körde 50-70 % rea på nästan allt tror jag aldrig hänt tidigare Eller har jag fel?

Vi höres kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0