090408

Fundering ! 

Ja jag måste dela en fundering med er, detta är ngt som jag haft i hjärnan flera veckor och för varje dag som går blir det klarare och klarare. 

Vi kvinnor & män började livet på jorden i flock,  männen skaffade oss föda och kvinnor lagade maten och tog hand om barnen. Vi levde så i flera tusen år, det var en nödvändighet för att överleva man höll ihop som en enda stor familj. 
Utvecklingen tog oss framåt och flocken bröts ner till mindre familjer med släktingar som levde nära och samhällen växte fram med tiden. 

Dessto större städer dessto mindre famijer ? 

Det urbana urholkar sakta familje livet och männsikan blir stark ensam, idag 2009 väljer många att leva själva att inte skaffa barn, att ha få vänner, att hålla släkten borta !  

Jag har ett starkt behov av att få vara ensam att få ha egen tid med mina egna tankar och slippa påtryckningar från omvärlden.  

Har funderat mycket på varför och kommit fram till att jag är nog ganska modern ? (*ler*)

 Kommer vi att välja att leva helt ensamma om några hundra år ? Utvecklas vi så mycket individuellt att vi inte längre behöver leva i flersamhet ?   


Kramen 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0