090514

Hej & Välkomman

Ja vad tycks om vår nya fina blogg ?? Jag är helt överlycklig , tack snälla gulliga frida för allt arbete du lagt ner Pöss på dig !

Idag ringer min man till buitiken i GBG och berättar en besynnerlig historia, lyssna på detta !

Han sitter i telefonen vid middagsbordet och ser hur vår granne grejar i sin trädgård,  helt plötsligt börjar hon slänga över sitt ogräs på vår tomt !!!  (Helt knäpp ) Min man blir till en fågelholk, han kan tyvärr inte avbryta samtalet för det va ngt viktigt. Men kul som han är så pratar han färdigt i lugnan ro.
Tanten rensar vidare och går sen in till sig.
När han avslutat samtalet går han ut och plockar ihop ogräset tar det i famnen och knackar på hos grannen ( Vi bor i kedjehus)

-Jag tror detta va ditt ?

-Öhhh...( stakar sig kärringen ....

- Ja jag såg när du slängde över ditt ogräs på vår tomt !

- Ojoj oj ....... ja det va faktiskt från era blommor . ( Hmmmm.. )

- Jasså vi som bara har en gräs matta, tycker du verkligen att man gör så här ?

- Nej , det va inte riktigt meningen ( Nu väldigt röd i fejjan )

- Eller skall jag börja kasta över era klängväxter som växer in i vår glasveranda ???

- Nää,,, det visste jag inte att de gjorde. ( Nu är det pinsamt )

- Jag vill inte se detta igen !  Så gick han ,,, bra gjort BABY !!!!!

hur slööö får man bli att man kastar över ogräset till grannen ? Helt jävla otroligt Snacka om kärring !
Jag garvade såå jag höll på döööö när han berättade detta, (det gjorde inte han ; )  skall bli så kul att hälsa på henne när jag kommer hem.

hahhah vad säger ni , Visst älskar vi våra grannar ???

kramen


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Gud vilken kul historia. Det hade varit kul att veta hur en sån människa tänker.

Kram

2009-05-14 @ 17:44:33
URL: http://smatufft.blogg.se/
Postat av: frida

Men guuuuuuuuuud vilken j-la granne!

Men jag förstår att du skratta, så pinsamt för henne att bli tagen på bar gärning. ;)

2009-05-14 @ 18:09:17
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken grej!? Hur fasen kunde Rickard hålla sig så cool?! Själv hade jag bankat på rutan och fuckat finger eller något annat omoget. När jag tänker på det så är det ett tag sedan vi träffades, Rickard måste ha mognat en del de senaste åren. Säg inte att han håller sig lugn i trafiken också? = )

2009-05-14 @ 20:23:08
Postat av: Patricia

F...n vad kul det glömde du allt att berätta idag. Jag skratta så jag vek mig, såg allt framför mig. Ja det är tur att han inte har våra grannar till grannar, då hade han fått börja gå loss på alla bilar som står övarallt och alla prylar som breder ut sig och inte minst sagt alla sju katter som springer på vår tomt och gör sina behov på vår gräsmatta. Jag får en ny syn framför mina ögon nämligen hur Tibbe jonglerar med alla katterna. ja det är allt skönt när man får sig ett gott skratt tack Tibbe än en gång kram på er cia.

2009-05-14 @ 20:47:26
Postat av: annika

Ha ha jag garvar ihjäl mig...=) Jobbar du idag?? Kramelikram

2009-05-15 @ 11:17:57
Postat av: Magnus

Rikki for president ! Helt underbar story : )

2009-05-16 @ 19:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0