090517

Sköna Söndag !

Hej och hoppas er lördag va fylld till bredden av myyys , det va min ; ) 

Nu håller jag på att laga en lunch, jag gör min alldeles egna omtyckta korvstroganoff den är ihop komponerad helt på egen hand. Om ni vågar kan ni testa här kommer receptet :
ca 2 barn & 2 vuxna

1 st falukorv ring
1 gul lök
1 msk tomat pure
stor splash ketchup
1 burk creme fraiche (liten)

Hacka korven i strimlor och löken likaså stek ihop på lagom värme tills det blir gyllene, kläm i creme fraichen och rör om, blanda i tomatpuren och ketchup rör ihop, salta och peppra lite ! Voilá klart
Servera med ris.  Mums fillibabba.....



Kramen




Kommentarer
Postat av: Erica

Nam! Låter gott! Och jag vet ju att du kan göra sååå god mat för det har jag ju fått smaka på flera gånger:) Vi gör fortfarande din "specialsås" titt som tätt! Jag berättar också åt alla som beundrar den att receptet är från dig. Kraaam!

2009-05-18 @ 18:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0