2010-12-15

Go kväll !
Rött vin, FB och Youtube kan aldrig bli fel : ) hittar så mycket bra musik från den gamla goa tiden, minnen kommer och jag skrattar ...... En gammal älskad vän till mig skall flytta hem till vår hemstad efter 12 år i Stockholm och det har fått mig att tänka mycket på hur det var när vi bodde i Norrland, hur unga vi var när vi skaffade egna lägenheter och jobbade heltid redan vid 18 års ålder. Vi hade så kul och vi gick igenom så mycket tillsammans vi stöttade alltid varann i alla beslut till och med när det var livsavgörande, vi fanns båda vid varandras sida när vi stod inför nya utmaningar som fick magen att vända sig ut och in av nerver som bara ville skaka sönder kroppen.


Ja herre min tid vad vänner är viktiga i livet, när vi var unga lyssnade man och tittade på varandra med stora ögon av nyfikenhet hur skall detta bli ? vad kommer ske om hon gör så ? Aldrig att man kom med ett råd eller en "-Jag tycker ..." utan man stod där naiv och nyfiken och trevade sig fram på känsla till att stötta varann i livet.

Idag vid 35 -års ålder kan jag ge råd och tycka lite i frågor men försöker fortfarande låta den egna individen ta sina beslut, man har sig själv närmast : )
Samtidigt har man ibland lätt att ta till fördomar och dra förhastade slutsatser i frågor. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag Vet inte riktigt hur jag ser på mig själv idag ?


Livsformen har förändrats plötsligt och jag håller på att växa i ett par nya skor ..... så känns det ; )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0